środa, 23 sierpnia 2017
Imieniny: Filipa i Apolinarego

23 sierpnia 2017

Imieniny

  • Filipa i Apolinarego

24 sierpnia 2017

Imieniny

  • Jerzego i Bartłomieja

25 sierpnia 2017

Imieniny

  • Ludwika i Luizy

26 sierpnia 2017

Imieniny

  • Marii i Zefiryny

Rowerowy Maj 2017 - zakończyliśmy II edycję

poniedziałek, 05.06.2017 08:14

65 tys. razy na rowerze, hulajnodze, rolkach czy też deskorolce… to nie żaden maraton, a efekt II edycji kampanii „Rowerowy Maj” w Tczewie.

W II edycji „Rowerowego Maja”, brało udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników, (w 2016 roku było 1751), a wśród nich jest 354 pracowników szkół.

Wyniki kampanii pokazują, że tczewscy uczniowie i uczennice uwielbiają jeździć rowerami, hulajnogami, na rolkach czy też na deskorolce. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem aktywności uczniów i frekwencji w szkołach. Liczmy, że dzieci będą jeździły tak samo aktywnie przez cały rok – mówi Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki

Kampania trwała od 4 do 31 maja czyli 20 dni szkolnych. Przez cały maj uczniowie i uczennice podstawówek z Tczewa wklejały pilnie naklejki w książeczkach „Rowerowego Maja” i na szkolnych plakatach. Otrzymywało je każde dziecko, które przyjechało do szkoły na rowerze, hulajnodze lub na rolkach. Zbierane w ten sposób punkty zliczali szkolni koordynatorzy akcji Rowerowy Maj, przekazując je następnie organizatorowi akcji.

W tym roku, w ramach kampanii „Rowerowy Maj” szkoły zostały podzielone na dwie kategorie: dużą i małą szkołę. Pomimo początkowo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypadła lepiej niż zeszłoroczna. Aż 80,5% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 11% więcej niż w zeszłym roku! Poziom rowerowej frekwencji jest również wyższy i wyniósł 49,7%. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię.

Znamy już dwie najbardziej rowerowe szkoły. W kategorii szkół dużych, najwyższą rowerową frekwencję miała Szkoła Podstawowa nr 11 (55,30%), a w kategorii szkół małych Szkoła Podstawowa nr 7 (60,70%). Warto również zwrócić uwagę na Niepubliczną Szkołę Podstawową Montesorii, która co prawda była brana pod uwagę w zestawieniu jako klasa (z uwagi na 6 uczniów), ale osiągnęła niesamowity wynik tj. 100% aktywności oraz 88,30% rowerowej frekwencji. Gratulacje!

Wśród najbardziej rowerowych klas z wszystkich szkół, zdeklasowała wszystkich klasa 2 D z SP 11, która osiągnęła 100% aktywności oraz 94,32% rowerowej frekwencji!

„Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci – towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.

Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu  bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.

Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach:
a) szkolnym,

b) klasowym,

c) indywidualnym.

O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.

Oto szkoły, które zgłosiły się do kampanii „Rowerowego Maj”:

– Sportowa Szkoła Podstawowa nr 2

– Szkoła Podstawowa nr 7

– Szkoła Podstawowa nr 8

– Szkoła Podstawowa nr 11

– Szkoła Podstawowa nr 12

– Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. św. ojca Pio

– Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montesorii

– Fontanna Marzeń – Prywatna Szkoła Podstawowa w Tczewie

Kampania organizowana jest przez Gminę Miejską Tczew w partnerstwie z Miastem Gdańsk, pomysłodawcą wydarzenia.

OSTATECZNE WYNIKI KAMPANII „ROWEROWY MAJ” 2017

 

Nazwa Placówki

Aktywni uczestnicy
(co najmniej 1 raz na rowerze, hulajnodze…)

Frekwencja rowerowa

Klasa w najwyższym wynikiem rowerowej frekwencji

Liczba uczniów

Liczba dojazdów

2016

2017

2016

2017

2017 

Cały Tczew

69,5%

80,5%

38,4%

49,7%

3260

64748

  

 

 

DUŻA SZKOŁA

SP 11

68,04%

88,70%

38,90%

55,30%

94,32% klasa 2d

749

16552

SP 12

-

81,60%

-

52,10%

83,04% klasa 2b

1184

24658

SP 2

54,91%

64,80%

25,94%

35,90%

70,88% klasa 0c

594

8520

 

 

 

MAŁA SZKOŁA

SP 7

78,10%

89,50%

46,10%

60,70%

79,44% klasa 3c

266

6460

SP 8

-

79,40%

-

47,30%

83,33% klasa 2a

388

7334

NSP Fontanna Marzeń

-

85,70%

-

39,40%

56,67% klasa 3

38

552

NSP Ojca Pio

76,92%

71,10%

42,80%

30,30%

55,00% klasa 2

35

460

 

 

 

 

NSP Montesorii

-

100,00%

-

88,30%

88,30% cała szkoła jako klasa

6

212

 

 

Warto jednak pamiętać o idei kampanii – mobilizujmy się sami i zachęcajmy dzieci do aktywnych podróży do szkoły, które pozytywnie wpływają  na zdrowie, zwiększenie koncentracji oraz osiąganie lepszych wyników w nauce, a walka o wygraną swojej klasy wzmacnia w dzieciach poczucie pewności siebie i samodzielności.

 

SPONSORZY KAMPANII

 

Nagrody dla tczewskich uczniów i uczennic szkół podstawowych ufundowali: Akwarium Gdyńskie​ ; Europejskie Centrum Solidarności I European Solidarity Centre ; Fun Climb Gdańsk​ ; Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie​ ; Fabryka Sztuk​ ; Helios Polska​ ; JUMPCITY – Park Trampolin ; Loopy’s World Gdańsk​ ; Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji​

 

Więcej o nagrodach na naszej stronie http://www.rower.tczew.pl/edycja-2017/

 

Przypominamy, że patronami medialnymi kampanii są:
– Telewizja Tetka, Radio Tczew, Tcz.pl, Dziennik Bałtycki i Tczew NaszeMiasto.pl

G.P.

 

Żłobki i przedszkola

Szkoły podstawowe i gimnazja

Inne placówki edukacyjne

Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013